Los gezelligtos, donde esta genietos! - Reisverslag uit Guía de Isora, Spanje van Chantalle Brundel - WaarBenJij.nu Los gezelligtos, donde esta genietos! - Reisverslag uit Guía de Isora, Spanje van Chantalle Brundel - WaarBenJij.nu

Los gezelligtos, donde esta genietos!

Door: chantallebrundel

Blijf op de hoogte en volg Chantalle

13 Februari 2012 | Spanje, Guía de Isora

Lieve mensen,

Eindelijk weer een blog! Na lang wachten heb ik dan eindelijk weer internet!

De dagen zijn supersnel gegaan! Woensdag had ik mijn eerste werkdag op de Guest Relations department. Ik moest om 8 uur beginnen, gelukkig samen met een ander Nederlands meisje Paulien. Het was een dag van alleen maar informatie en hoe alles werkt en zelf mocht ik nog vrij weinig doen. (erg logisch want ik moet eerst leren hoe alles werkt). De collega’s zijn allemaal super aardig. Ik werd ontvangen met 2 kussen. Vervolgens vind er een line up plaats, een soort briefing waarin de dag in een snel vaart wordt samengevat. Dit is een Spaanse riedel waar wij weinig van verstaan. Ook hebben ze een Credo hier, soort van 10 geboden van Ritz Carlton, hiervan moest ik er 1 oplezen in het Spaans. Dit was natuurlijk erg lachwekkend en mijn manager zei dat ik dit nog ga leren in deze 5 maanden haha. De vaste werknemers van mijn afdeling zijn over het algemeen allemaal Spaans, waardoor er de hele dag door Spaans gepraat wordt, best vervelend op sommige momenten maar ook goed want zo leer ik het eindelijk. Er zijn nog 4 andere stagiaires: een jongen uit Azerbeidzjan, een meisje uit Rusland, een Spaanse jongen (Juan, hoe kan het ook anders) en Paulien, die ook Nederlandse is. De afdelingsmanager heet Abel en is echt een hele lieve man. Ik mag alles vragen en hij zegt ook dat ik met eigen input alles kan leren, dat ik geen loopjongetje (meisje) ben.

Ik kreeg gelijk mijn rooster voor deze week en volgende week en de rest van deze week zou ik tot zondag van 15-23 werken. Woensdagavond was het dus tijd voor een feestje, we zijn met alle Nederlandse trainees naar een salsaclub bij Las americas gegaan. Wat een feest! Iedereen is aan het salsadansen en ze zijn bereid om het ons te leren. Dit liet ik niet voorbij gaan dus hebben Esther en ik ook geschud en geshaket op de salsamuziek! Gisteren had ik mijn eerste late shift. We hadden een maandelijkse meeting die ze speciaal voor mij in het Engels deden. Ook werd ik voorgesteld aan de hele afdeling. De meeting was heel onduidelijk omdat het over zaken ging waar ik nog niks vanaf wist. Hierna heb ik de hele middag van alles geleerd en heb zelfs al gasten geholpen! Ik ga voornamelijk klachten behandelen, reserveringen maken voor restaurants, golf, tennis en activiteiten buitenaf en gasten inchecken. Toen onze supervisor ging eten, stond ons kantoor VOL met gasten. Juan (stagiair) en ik moesten dit maar zien te regelen. Dus daar ging channie: telefoneren in gebrekkig Spaans, spaanse gasten helpen met boarding passen uitprinten en klachten behandelen auf Deutch. Er was een echtpaar waarvan de vrouw haar pyama kwijt was.. Dit was errrg vervelend want nu lag ze in haar Unterhose en een shirt van haar man, terwijl die 200e dure pyama natuurlijk veel lekkerder lag.. Dit zijn natuurlijk klachten die je niet snel in Zeewollywood zou tegenkomen hahaha! Net zoals een man die 2 hotelkamers heeft:1 voor z'n gezin en 1 voor de nanny. Hij wilde graag 7 kussens zonder veren binnen 20 minuten. Jaja het zijn echte raskakkers Maar ik heb al aardig wat geleerd en ik merk dat mijn talenkennis langzaam weer op gang komt. Ook mocht ik met een golfkarretje over het park crossen om vouchers voor reserveringen bij gasten te brengen. Ik kreeg een telefoon mee voor als ik zou verdwalen. Erg grappig, je crosst echt op en neer van de heuvels af. Ik heb 2 supervisors en met 1 heb ik afgelopen week gewerkt, erg grappig. Ze stelt me aan íedereen voor, vraagt me met welke picolo ik wel een golfritje wil maken en we eten stiekem brownies. Superleuk!!

Verder heb ik het prima naar mijn zin. Het hotel is erg mooi, jammer is wel dat wij als trainees vrij weinig mogen. We mogen maar in bepaalde afdelingen en ruimtes komen en verder mogen wij alleen door de kelder lopen waar de eetzaal (lees; vreetschuur met plastic tafels en stoelen in een garage haha), de HRM en de security zit. Als we het gebouw verlaten moeten we onze tas laten zien (incl inhoud) om te kijken of we niks van het hotel meenemen. Om naar het strand te gaan moeten we een bus nemen, terwijl hier op het resort een private beach is, dit soort dingen zijn soms erg jammer hahaha.

Met Esther en mij gaat het samen super! We hebben een paar rare gewoontes geleerd hier. We worden wakker met Holy Joly christmas van Michael buble waarbij ik met een dansje uit bed spring. Ook begin ik te wennen aan de Daddy Yankee muziek haha, dat is heel normaal hier namelijk haha! Vandaag en morgen ben ik vrij. Vanavond gaan we met een paar stagiaires wat eten en morgen gaan we dan eindelijk voor een eigen appartement kijken in Playa San Juan.

Helaas kan ik nog geen foto´s toevoegen, op de 1 of andere moment trekt het internet dat niet hier. Ik heb alleen internet als ik buiten zit en soms knalt het er zo uit.

Hoe gaat het in Nederland? Druk bezig met praten over een elfstedentocht? Lekker weertje hoor ik muwhaha!!

Tot volgend reisverslag!!

xxx





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantalle

Actief sinds 26 Jan. 2012
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 14764

Voorgaande reizen:

06 December 2014 - 03 April 2015

Stage bij de Holland America Line

03 Februari 2012 - 27 Juni 2012

Stagen op Tenerife!!

Landen bezocht: