Vertrek, Ek, Fiesta Blanca, wermte - Reisverslag uit Guía de Isora, Spanje van Chantalle Brundel - WaarBenJij.nu Vertrek, Ek, Fiesta Blanca, wermte - Reisverslag uit Guía de Isora, Spanje van Chantalle Brundel - WaarBenJij.nu

Vertrek, Ek, Fiesta Blanca, wermte

Door: chantallebrundel

Blijf op de hoogte en volg Chantalle

05 Juni 2012 | Spanje, Guía de Isora

Dag lieve mensen!

Hoe gaat het daar in de Lage Landen? Hier weer een berichtje vanuit het bloedhete Tenerife. Nog heel even en dan begint het EK! Zaterdag eerste wedstrijd, hier zijn we al zenuwachtig en de discussie onderling zijn ook al aan de gang Binnen de afdeling zijn al hele discussies gaande! Om dat ze de eerste avond om 17h locale tijd spelen, hebben wij besloten om bij Paulien, Veerle en Jan Willem (andere nl stagiaires) te gaan kijken met chips, toastjes, veel oranje en biertjes. Ik zorg natuurlijk ook voor muziek. Woltertje Kroes en Reneetje Froger mogen natuurlijk niet gemist worden op zo’n dag! Hihi Alleen de bitterballen moeten we missen

Vorige week hebben we restaurants uitgeprobeerd. De eerste avond gingen we naar Las Americas om te eten bij een “ chique” restaurant. Het was erg mooi binnen en het voorgerecht was fantastisch! Toen kwam het hoofdgerecht, wat bleek, we gingen gourmetten! Dat is natuurlijk typisch Nederlands dus Paulien en ik voelde ons helemaal thuis, maar voor de Spanjaarden was dit een hele ervaring! Verder hebben we nog bij een vis restaurant in ons dorp gegeten wat ook erg lekker was, we kregen allerelei lekkere dingen op tafel en we zaten met bijna de hele afdeling!

Verder hebben we afgelopen zondag afscheid genomen van 7 Nederlanders, tevens als onze buren. Vrijdags zijn we met onze buurtjes nog even flink wezen stappen en zondag gingen ze weg. Zaterdagavond hebben we nog wat gedronken in onze stamkroeg waarbij onze managers ook aanwezig waren. Het was heel raar. Zondagochtend om 8 uur hebben Es en ik ze uitgezwaaid. Toch een traantje weggepinkt. Je woont toch 4 maanden met ze. Ik was die dag vrij en het was heel vreemd. Maar goed, we beseffen nu wel dat het over 3 weken ook over is voor ons. Dus we moeten er nog maar even van genieten! (Aangezien ze nu al zeuren dat ze hetweer van Tenerife missen hehe) Maandag is er een personeelsfeest! La fiesta blanca. Naam zegt het al, iederen in het wit. Dit is voor iedereen die in het hotel werkt, op het strand! Wordt dus een hele mooie belevenis en ik heb er echt onwijs veel zin in!

Nu zijn we weer back in business. Het hotel zit vol deze week. De Britten hebben mid term vakantie. De office staat weer standaard vol. We hebben ontzettend veel check ins voor de villa’s en morgen komt er nog een groep van 400 gasten bij. Lekker doorwerken dus. We hebben nu ook een nieuwe shift, van16-00. Die loop ik deze week, dit wel wat minder wat na 22 uur is er weinig te doen en dan zit je echt de uren uit te tellen. Vrijdag is Esther jarig! Dit gaan we natuurlijk ook vieren! Wat we gaan doen is nog een verassing...;) Dus dit zijn wel leuke dingen. De tijd vliegt echt voorbij. Echt raar, morgen over 3 weken zijn we thuis. ER zijn ook al een hoop nieuwe trainees, erg apart als je bijna naar huis gaat terwijl sommigen hier net aankomen voor een half jaar!

Nou lieve mensen, ik ben benieuwd naar de oranjekoorts en hoe het met jullie gaat. Het is lekker koud begreep ik al?

Tot volgende week (is mijn streben haha)

• 06 Juni 2012 - 20:19

Carin:

Nou de oranje koorts begint hier ook al een beetje! Al moet ik wel zeggen dat men wat sceptisch is over Oranje. En zoals ik het altijd mee maakte in het café is ook heel anders dan nu gewoon op de bank!!
    Ook bij ons is het aftellen begonnen.
    De stampot andijvie met bal zal klaar staan!!