Eindelijk op het warme Tenerife! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Chantalle Brundel - WaarBenJij.nu Eindelijk op het warme Tenerife! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Chantalle Brundel - WaarBenJij.nu

Eindelijk op het warme Tenerife!

Door: chantallebrundel

Blijf op de hoogte en volg Chantalle

05 Februari 2012 | Spanje, Madrid

Lieve allemaal,
Eindelijk zijn we er dan! Wat een lange reis! Vrijdagavond hebben we dus in van der valk geslapen en we zijn zaterdag vol goede moed naar Schiphol gegaan. Daar aangekomen zijn we door de douane gegaan en op naar de gate, al rennend want wát was het druk! Bij de gate werd ons `vriendelijk´ door een zweefteef verteld dat onze vlucht pas om 15 uur gaat dús dat we onze aansluiting noooit en te nimmer zouden kunnen halen.. Wat een ellende dachten we weer..
Wij hadden ons erbij neergelegd dat we naar Madrid zouden gaan en vandaar wel zouden uitzoeken hoe wij naar Tenerife zouden komen. Eenmaal in het vliegtuig, hadden we nog meer vertraging en om 17 uur gingen we dan eindelijk de lucht in. Op Madrid aangekomen hadden wij al mensen leren kennen die ook naar Tenerife moesten. Een vrouwtje vroeg aan een Spanjaard: Tenerife? Waarop het spaanse vrouwtje reageerde: Abajo, RAPIDO! Naja dat snapte we, wij naar de gate en de stewards vroegen onze boardingpassen en we kregen alsnog 2 plekken om mee te vliegen! WAT een geluk! Iedereen daar was chaggerijnig behalve de nederlanders die meemochten. We stonden daar te dansen en te springen van geluk. Toen gingen we dan eindelijk naar Tenerife. Ik zat tussen 2 spaanse, snurkende mannen die in mijn gezicht zaten te ademen, en die niet bepaald fris roken, maar ja dat had ik er wel voor over.

Aangekomen op Tenerife Norte was natuurlijk de vraag: waar zijn onze koffers? Op schiphol in de KLM bagagekelder, op Madrid verloren of ergens op dit eiland? Enfin, wij lopen die aankomsthal binnen en ik kijk naar de banden. Staat daar in de hoek, heel eenzaam en verlaten een héle bekende koffer. Ik rende er naartoe en ja hoor, mijn koffer had al een nachtje overnacht midden in de bagagehal van Tenerife Norte!! Halleluja wat was ik blij!! Nu was natuurlijk de vraag waar de koffer van Es was, gelukkig kwam die ook aan en zijn Esther, Stefani (Nederlands/duits vrouwtje die ook naar het zuiden moest) en ik naar de bushalte gegaan. Een taxi naar ons hotel zou 100 ekkies kosten en de bus naar het zuiden 8e per persoon. Keus was snel gemaakt. Wij in de bus naar Los Christianos. Onder begeleiding van een Spaans omaatje die heel aardig leek maar uiteindelijk bloedvervelend bleek te zijn, met mijn beste Spaans: Taxi aqui, adios, opdonderos, dikke lala, hebben we haar weten af te lossen. (al glimlachend, lang leve hotelschool) Hier aangekomen hebben wij afscheid genomen van Stefani en hebben Es en ik ons laatste vervoermiddel van deze lange reis genomen: de taxi naar het hotel. De chauffeur was erg vriendelijk en zette, om in de sfeer te komen, harde spaanse salsa muziek aan. DISCO TAXI!!! We werden als gasten onthaald en gingen naar onze kamer. WAT voor een kamer. Een kingsize bed, flatscreentje, tuintje en een badkamer die groter is dan mijn eigen slaapkamer thuis, is het hier best te vertoeven. Vanmorgen bleken we te laat te zijn voor het ontbijt, wat overigens voor medewerkers plaats vind in een eetzaal in de garage naast de parking lot voor golfkarretjes, hoe gezellie. Net zijn we Playa San Juan ingegaan en hebben wat dingen rondgevraagd voor een telefoonkaart en andere zaken.

Morgen om 9 uur gaan we ons melden bij het HRM, we hebben al gekeken hoe we er komen! Altijd spannend en zometeen gaan we richting San Juan om ons op een lekker etentje te trakteren!!
Besos y hasta luegoooo,

Chantallio

• 05 Februari 2012 - 17:12

Iris:

Hahaha echt een Chantie verslag hahaha! Ge-wel-dig! Eet smakelijk meid! xxx

• 05 Februari 2012 - 17:17

Uiltjes:

Wat een verhaal! Maaaaar je bent heelhuids aangekomen! We hebben met je meegeleefd! Ik was bereid als jullie voor de 2e keer moesten overnachten om jullie te halen.
    Ga nu maar maar volop "genieten" van jullie stage! En laten we hopen dat rest soepeler verloopt dan het begin!
    Groetjes de Uiltjes

• 06 Februari 2012 - 12:05

Nathalie:

Gelukkig is het allemaal goed gekomen. Geniet ervan meid!

• 06 Februari 2012 - 16:26

Tessa Kok:

Man o man wat een reis zeg! Kan haast niet chaotischer zou je zeggen;) Jullie hebben het gehaald in ieder geval! Doe voorzichtig en ben benieuwd naar je volgende verslag!

xxx

Tessa