Welcome aboard! - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Chantalle Brundel - WaarBenJij.nu Welcome aboard! - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Chantalle Brundel - WaarBenJij.nu

Welcome aboard!

Blijf op de hoogte en volg Chantalle

12 December 2014 | Puerto Rico, San Juan

Hier istie dan! Mijn eerste reisverslag vanaf de Ryndam!! WAT een week was dit al tot nu toe.

Zaterdagochtend vertrok ik na afscheid te hebben genomen (Blijft toch vervelend) richting London. Vanuit hier ging mijn vliegtuig naar Tampa, Florida. Een vlucht van 9,5 uur zittend naast een Iers gezin met kleine kinderen… Haha echt mijn ding zoals jullie weten -_-. Eenmaal aangekomen moest ik door de douane, dit gaat niet zoals in Nederland. Ik werd gelijk vergezeld door drugshonden, werd volledig gefouilleerd en moest allemaal vragen beantwoorden bij ontzettend vrolijke, gezellige meneren (not). Toen dat eenmaal klaar was kon ik mijn koffer ophalen en richting het hotel. Mijn eerste nacht sliep ik in Double Tree Hilton hotel, er zijn slechtere plekken om te slapen, my god, ik wil ook zo’n Kingsize bed thuis! (Mam hint hint hahaha).

Zondagochtend moest ik om half acht klaar staan. Eerst lekker ontbeten en toen naar buiten om te wachten op de transfer. Ondertussen was ik al omringd door 100 fillipino’s en indo’s, die ook naar het schip moesten. Doordat er mist was (ja in Florida), kwam het schip 3 uur later aan waardoor ik uiteindelijk pas om 11 uur aan boord ging. Ik werd opgehaald door mijn buddy, een Nederlands meisje van mijn afdeling, kreeg mijn hut toegewezen die ik deel met een Duits meisje. Ik wist dat mijn hut klein zou kunnen zijn, daar is ook niets aan gelogen. Het is ieniminie maar eigenlijk slaap ik hier alleen maar. Nadat ik mijn spullen hier had neergezet moest ik gelijk naar de afdeling. Hier werd ik voorgezeld aan de “family”: een Filipijnse manager, 2 supervisors (Chileense en Nederlander) en aantal andere International Concierges uit Duitsland, Nederland en Fillipino’s. De office verkent en toen een rondleiding gekregen; wat een mooi schip! Er is van alles; spa, casino, theater, bioscoop, tennis en basketbalveld, zwembaden en nog veel meer andere dingen! Ik moest gelijk meedraaien en had presentaties over leven aan boord, veiligheid en wat me te wachten staat. Oja en ik kreeg gelijk een naald in mijn arm voor de Mexicaanse griep… AU

Er heerst echt een hiërarchie aan boord. Wij mogen eten in het zelf service restaurant, tussen de gasten, ik mag naar de officers bar, en zo zijn er nog veel meer dingen die ik mag, allerlei privileges die ik nog moet uitvinden. Ik heb ook een streep op mijn pak, dit betekent heel veel blijkbaar.. Haha We hebben gevaren naar Key West, toen 2 zeedagen en nu Puerto Rico. Helaas mag ik nog niet van boord omdat ik op mijn formulier moet wachten om US ports te betreden; deze krijg ik de 21e. “Gelukkig” mag ik wel van boord in Aruba en Curacao volgende week, opzich ook wel prima ;) haha. Kan ik tenminste van het schip af en KAARTEN kopen om te sturen;)

Ik werk 10 uur per dag, 7 dagen per week. Dit is in het begin erg zwaar. Dat merk ik ook wel, ik ben elke avond kapot en voldaan. Ik moet erg in het ritme komen. Net zoals het werk: ik moet nog heel veel leren, krijg heel veel informatie dus dat zuigt ook energie. MAAR ik vind het allemaal superleuk. Als ik s avonds even over het dek loop en de sjon in de sjee sjie sjakken (hehe), word ik toch wel warm van binnen; adembenemend!!

Ik ben aan boord tot eind maart/begin april. Tot die tijd zal ik varen in de Zuid Cariben, volgende week start de kerst cruise. Ik ben erg benieuwd!! Ik hou jullie op de hoogte!

Oja voor al jullie liefdesbrieven mijn adres:

Chantalle Brundel RYNDAM

Xxxxxxxx

• 12 December 2014 - 07:52

Tessa Kok:

Hee Chan!
    Ge-wel-dig!!! Je hebt nu al veel meegemaakt!
    p naar nog meer blogs, heb er zin an:D

VEEL PLEZIER! Hier regent het en is het donker, je mist niks.

xxxx liefs,

Tess

• 12 December 2014 - 08:37

Manon:

Channieee!

Klinkt alsof je in ieder geval genoeg beleefd! Echt tof hoor al die (ei)landen die je gaat zien!
    Wel lange dagen gek, maar jij kon altijd al beuken dus komt helemaal goed ;)
    Veel succes met je eerste weekjes en wel even chillen met je billen op de Antillen he heeuh!!
    Zijn je collega's verder wel gezellig? En het Duitse meisje waar je je hut mee deelt?

Dikke knuffel!

Lebber

• 13 December 2014 - 07:23

Anne:

Channie!!!
    Wat leuk om te lezen allemaal! Mooie foto's ook op de app!
    Hoeveel postzegels heb ik nodig voor de liefdesbrieven? ?

Werkse daar en heel veel plezier!
    Groetjes aan Jack Sparrow
    Xxxxxxxxxxxxxxx

• 15 December 2014 - 11:38

Carin Brundel:

Chantalle,

Is weer leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Je foto's spreken ook boekdelen. Het is dan wel hard werken, maar je komt ook nog eens ergens. Op naar Curacao en Aruba!
    Dikke Knuffel
    Mams

• 29 December 2014 - 15:57

Biba:

Hi nichie! Wat een leuke verhalen allemaal. Prachtige stage met ervaringen en herinneringen die niemand jou ooit meer af kan nemen. Was graag even op die Love Boat van jou langs gekomen zodat we samen even die sjon in de sjee konden sien sjakken. Kon ik ook even dat streepie op jouw HAL-pakkie bewonderen. Maar helaas, de realiteit is anders. Veroordeeld tot het koude NL, dus ik zou zeggen; stuur beetje sjon deze kant op